Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Alex - 7 augusti 2007 17:56

Sådärja. Jag fick badat i vilket fall, även fast det är lite skillnad på havet och Kvinnestad :P


I övrigt har jag passat syskon idag, jag kom fram till att lättaste sättet att samla alla på ett ställe var att ta fram mina Barbiedockor som inte sett ljuset på på typ 8 år, och det funkade väl tills Elias inte ville sitta still mer, då fick jag traska runt med honom medan Jakob ville ha hjälp med att sätta på kläder på Barbiedockorna. Gött.


På vägen hem lyssnade vi på Jakobs Bamse-skiva, och jag fattar inte vart de får allt ifrån, typ den här:


Ta mig upp på berget,

till farmors lilla hus.

Farmor bakar kakor,

och många andra läckra saker.

Det är faktiskt värt det,

att på kinderna få färg,

om du tar mig upp på farmors höga berg.


(melodi: refr. på Tusen och en natt av Charlotte Nilsson)


typ helsjukt :P


Jag avslutar med att polkagris är gott (in your face, Josefine ;D) och snart är det lördag. På lördag ska jag lyssna på Civil Olydnad. GÖTT ! Over and out.

Av Alex - 7 augusti 2007 09:01

Haha, herregud vilket blodbad det här kommer bli :D




Idag fyller min bror år så enligt familjetraditionen med frukost på sängen och grejer så fick jag snällt gå upp halv nio. Jag gav honom en deodorant och brännboll (som han så fint påpekade att jag hade glömt ta bort prislappen på. Gött). Nu sitter jag här och väntar på att frukosten ska sjunka undan litegrann så jag kan ut och springa innan det blir gör-varmt.


Mina vänner dumpade ju mig idag, vi skulle åkt och badat igen (igår var vi och badade på Styrsö) men de skulle köra hö. Dumma er.


Jo, vi var då på Styrsö igår. Gött värre. Åkte tåg till Göteborg (tog en timme), sen åkte vi spårvagn ut till Saltholmen (tog sisådär 40 min) och sen båt till Styrsö (20 min). Sen badade jag i typ 5 min, så det var ju jättetrevligt. Verkligen. :P

Vi hade tänkt åka till Brännö idag, men jag får väl nöja mig med min brors plaskpool helt enkelt :D

Ovido - Quiz & Flashcards