Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Alex - 13 maj 2009 20:46

Jag inser att jag inte har skrivit på jättelänge så jag kör så länge jag orkar.


På Valborg skulle vi gå till Spegeldammen för tydligen skulle "alla dit". Problemet var bara att när vi väl kom dit insåg vi att "alla" faktiskt var hela Herrljunga - pensionärer, småbarnsfamiljer, rubbet. Vi drog hem till Marcus föräldrar istället.

Drog oss sedan hem till Skön innan jag och Sanna bestämde oss för att dra till parken. Vi fick med oss Holken och Hannes och lyckades till och med få skjuts upp dit. Sittandes i framsätet på random människa, med någons hand i ryggen i kurvorna (för att inte lägga mig på växelspaken) lyckades jag överleva färden dit.

Vi gick in, det var tråk, och jag bestämde mig för att hata Sannas ragg. Runt tolv mådde jag skitdåligt och vinglade hem utan skor bara för att hitta allt folk hemma hos oss eftersom Gallerian inte var öppen. Rolig kväll indeed. Vi försökte sova men blev hela tiden störda av Kasper och Roberts amatör-beatboxande och diverse rugbytacklingar.


På fredagen drog jag med mig Josefine till Marcus och Ulrika mot löftet att hon fick vara nykter och inte behövde stanna hela kvällen.

Vi körde "med andra ord" och lyckades ganska bra med detta.

U: Eh.. Det finns i en gul burk, man kan köpa det på apoteket, och man använder det på läpparna.

*Jag ser ut som ett frågetecken*

U: Eh, ja, gul burk, på läpparna som sagt... Man kan använda det vid sex.

Jag: GLIDMEDEL!

*Alla stirrar konstigt*: Har du glidmedel på läpparna?!

Jag *försöker rädda situationen*: Eh, ja... Alltså... Det går fortare då... 


Ulrika lyckades läsa Sydpolen som Syd-polen.


Josefine: Men vad fan! Hur ska jag förklara det här?! Jag har ingen aning om vad det är!

Jag: Ta det del för del.

Skön: Ja! Ta det bokstav för bokstav.

Josefine: Men... Det är inga bokstäver!!!

Det visade sig senare att hon fått någon stad i Saudiarabien...


Efter detta drog vi iväg till stadsparken för att busa runt lite där med diverse vad och skolboks-ångest, innan Ulrika och Ramn drog iväg till Gallerian. Jag fick med mig Holken och Andreas efter en stund men Andreas ville bara följa med till järnaffären eftersom han var portad från Gallerian. När vi lämnade honom säger Holken "Nu jävlar! Ikväll ska jag också se till att bli portad!".

Vi gick fram emot Gallerian och jag ställde ner min ölflaska på marken. Holken tar några sista klunkar ur sin öl och ska precis kasta burken när Semin säger "Du, släng burken här vid trappan!". Holken stirrar på Semin á la trotsig treåring, häller ut ölen på gatan, kastar burken och vinglar fram emot trappan. Semin säger att han inte får komma in förrän han hämtat burken och jag lyckas till slut få honom att göra det. Väl inne börjar han skojbråka med första bästa människa och jag drar iväg honom mot Ulrika och Ramn. Precis innan stängning satte han igång igen och skällde ut Semin för att han hade overcharged honom för en öl eller nåt. You gotta love him for trying, även om han inte lyckades bli portad just den här kvällen.


På lördagen fick jag sms från mamma där det stod "Vad ska du göra ikväll?". Jag tänkte nåt i stil med barnvakt och skrev tillbaka och undrade vad det nu var hon ville. Då visade det sig att hon var jättefestsugen men ingen ville haka på. När jag gick dit lite senare hade hon och moster bestämt sig för att dra till hotellet i Alingsås, där det var 22-årsgräns. Jag beklagade mig eftersom jag då skulle få sitta ensam hemma hela kvällen. Efter att jag fixat chaufför drog vi till Borås istället och gick på RFSL. Underhållande kväll indeed. Lyckades spana in en styck tjej som såg ut precis som Eliza Dushku. Fett snygg med andra ord. (...och nej, gull, jag gjorde inget mer än tittade.)


Nu har jag haft praktik i massa massa dagar och är sjukt jävla trött. Vill bara sova en vecka eller två. Eller ett år ungefär. "Wake me up when September ends" typ, för jag orkar fan inte gå upp innan dess.


Det finns iallafall en positiv sak att se fram emot just nu: Endast två veckor kvar till Siesta. Go Mando Diao. Go Anti-flag. Go Placebo. Fan vad jag längtar.


Nu har jag skrivit megamycket. Over and out.

Presentation

Omröstning

Du är...?
 ...Förstagångsläsare.
 ...Stammis.
 ...Har kikat in några gånger...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards