Alla inlägg under maj 2007

Av Alex - 25 maj 2007 12:03

2 ½ vecka kvar till skolavslutningen.

1 vecka kvar till sommarfestivalen.

8 timmar kvar till Nationalteatern.


Tid är relativt.


Ho-ho-ho-ho-ho-ho-hockeyfrilla.

Av Alex - 24 maj 2007 23:19

De kommer från mammans mage. De kommer ut från mufflan.

Vet inte hur de kommer in.
John, 4,5 år



Dom kommer i ett ägg och sen åker dom ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer dom och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. Dom kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på TV.
Robin, 5 år



Ja, det är frön i pappans, ja här (pekar). Då kommer de genom slidan till mamman. Det frö som kommer först, ja det får bli bebisen. Om två kommer så blir det tvillingar. Sen måste bebisen stanna inne i mamman tills den känner att magen är tillräckligt tjock. Sen får man åka till, vad heter det, BVC. Sen får man ta ut bebisen. Jag vet inte riktigt hur, men man får ta i.
Viktor, 6 år




Nej, nu ska jag sluta underhålla mig själv med såna här saker och gå och lägga mig. I'll see you to-möra, and to-möra I'm actually going to Gôteborg to see Nationalteatern. GÖTT !

Av Alex - 24 maj 2007 23:15

Varför öl är bättre än Jesus

  • Ingen kommer att döda dig bara för att du dricker öl.
  • Öl talar inte om för dig hur du ska ha sex.
  • Öl har aldrig förosakat ett större krig.
  • Man pådyvlar inte öl till minderåriga som inte kan tänka själva.
  • När man dricker öl knackar man inte på hos andra för att försöka ge dem ölen.
  • Ingen har någonsin blivit bränd på bål, hängd eller torterad till döds för att man gillat en speciell sorts öl.
  • Man behöver inte vänta 2000 år eller mer på en andra öl.
  • Det finns lagar mot ölreklam som ljuger.
  • Man kan bevisa att man druckit öl.
  • Om man ägnat sitt liv åt att dricka öl, finns det stödgrupper som får en att sluta.












Varför gurkor är bättre än en man


  • Den genomsnittliga gurkan är åtminstone 15,7 cm lång.
  • Gurkor håller sig hårda en vecka.
  • En gurka talar aldrig om för dig att storleken inte har nån betydelse.
  • Gurkor blir aldrig alltför upphetsade.
  • Gurkor lider aldrig av prestationsångest.
  • Redan på varuhuset kan du känna på gurkan och genast få veta hur hård den är innan du tar med den hem.
  • Gurkor kan alltid komma ifrån på helgerna.
  • Gurkor respekterar alltid dig på morgonen.
  • En gurka frågar aldrig: Är jag den första?
  • Gurkor struntar i om du är oskuld.
  • Gurkor säger inte till andra gurkor att du är oskuld.
  • Du kan ha så många gurkor som du bara klarar av.
  • Gurkor ställer aldrig till med scener bara för att det ligger andra gurkor i kylskåpet.
  • Gurkor har inget emot att gömma sig i kylen när din mamma kommer på besök.
  • Gurkor säger inte att de gillar dig bättre med långt hår.
  • En gurka överger dig inte för en annan kvinna, en annan man eller en annan gurka.
  • Gurkor spelar inte gitarr och försöker inte finna sig själva.

  • GÖTT ! :D

    Av Alex - 24 maj 2007 23:13

    Varför hundar är bättre än män

  • 1.Hundar saknar dig när du är borta.
  • 2.Du undrar aldrig om din hund är bra nog åt dig.
  • 3.Hundar känner sig skyldiga när dom har gjort något fel.
  • 4.Hundar skryter inte om vilka de har haft sex med.
  • 5.Hundar kritiserar inte dina vänner.
  • 6.Hundar erkänner att dom är avundsjuka.
  • 7.Om du hyr film är hunden nöjd med vad som helst. Den vet att det viktigaste är att ni är tillsammans.
  • 8.Du kan träna en hund.
  • 9.Hundar läser inte vid bordet.
  • 10.Du kan tvinga en hund att ta ett bad.
  • 11.När en hund pussar dig så menar den verkligen det.
  • 12.Hundar är trevliga mot dina släktingar. Alla. Även din mor.

  • Och folk undrar varför bara hundar får sova i min säng ?

    (Okej då, Emilia också för ett jävla bra tag sen :P)

    Av Alex - 24 maj 2007 22:16

    Jag uppstämma vill min lyra fast det blott är en gitarr
    och berätta om en myra som gick ut och leta barr
    Han gick ut i morgondiset sen han druckit sin choklad
    och försvann i lingonriset både mätt och nöjd och glad.
    Både mätt och nöjd och glad!

    Det var långan väg att vandra, det var långt till närmsta tall
    Han kom bort ifrån dom andra men va glad iallafall
    50 meter ifrån stacken jusst när solnedgången kom
    hitta han ett barr på backen som han tyckte mycket om.
    Som han tyckte mycket om!

    För att lyfta fick han stånka han fick spänna varje lem
    men så började han konka på det fina barret hem
    När han gått i 4 timmar kom han till en ölbutelj
    Han såg allt som i en dimma bröstet hävde som en bälg
    Bröstet hävde som en bälg!

    Den låg kvar från förra lördan, jag ska släcka törsten min,
    tänkte han och lade bördan utanför och klättra in
    Han drack upp den sista droppen som fanns kvar i den butelj
    sedan slog han sig för kroppen och skrek ut: Jag är en älg!
    Och skrek ut: jag är en älg!

    Mitt barr jag drar till fjällen nu ska jag tamefan,
    lämna skogen och istället vända upp och ner på stan
    Men han kom aldrig in till staden, något spärrade hans stig
    En koloss låg där bland bladen och vår myra hejda sig.
    Våran myra hejda sig!

    Den var hiskelig att skåda, den var stor och
    den var grå och vår myra skrek:
    Anoda, om du hindrar mig att gå!
    Han for ilsket på kolossen som låg utsträckt i hans väg,
    men vår myra kom ej loss sen han satt fast som i en deg

    Sorgligt slutar denna sången, myran stretade
    och drog, men kolossen höll en fången tills han
    svalt ihjäl och dog.
    Undvik alkoholens yra, du blir störst men kroppen loj
    Och om du är född till myra brottas aldrig med ett toy.
    Brottas aldrig med ett toy!

    Av Alex - 24 maj 2007 18:43

    Nu har jag varit ute och fixat med min skrutt (min cykel för er icke insatta). Den är lite mer levande nu än när jag började, dock var jag tvungen att ge upp. Jag fattar inte varför min mage gör ont när jag absolut inte vill att den ska göra ont ?! >.<

    Den gör verkligen rövont men fosterställning och laga cykel går inte ihop.


    Hade jag varit som fröken åh-nej-min-foundation-är-sönder-buhu hade jag just nu klagat över att mina naglar är förstörda men whatever, det löser sig och de går att måla om så what the heck.

    Av Alex - 24 maj 2007 17:12

    Jag: Stefan, nu har vi överlagt med våra vänner och vi spelar

    Stefan (våran gympalärare): Ja, vad bra.

    Fredrika: Men vad ska vi spela?

    Stefan (helt allvarligt): Jadu, Ung & Kåt av Ebba Grön ?

    Jag: Jaa, fast Happy Failures spelar ju den, och då får vi inte ta den.

    Stefan: Failures? Vilka är det?

    Jag: Happy Failures, och de är våra.. ehm.. "konkurrenter" (i brist på bättre förklaring)

    Stefan: Men de går ju inte här ?

    Jag: Eh.. nej.. fast vi snor inte varandras låtar ändå..

    Stefan: Nähä, nä då får ni spela nåt annat då.

    Av Alex - 23 maj 2007 20:50

    Nu har jag varit på ett styck möte. Det var intressant.


    Niklas såg lika mysig ut som alltid och torka-sig och hans vän var där och satt och såg ut som två små tysta poppare, men hey, vänta, de ÄR ju två små tysta poppare, inte så konstigt då :D

    Skapa flashcards