Alla inlägg under april 2007

UKM

Av Alex - 23 april 2007 18:36

Fredag: Vi åker till Lidköping, det går fortare än vad jag och Fredrika hoppats på, och när vi är där frågar vi om vi inte ska ta och åka hem igen. Tyvärr håller ingen med oss.

Packar upp våra saker och jag noterar att en as-snygg pojke ska sova i samma rum (yes, Tor, känn dig träffad ;) )

 Vi traskar runt i Lidköping ett tag innan vi ska befinna oss på Sockerbruket för rundvandring, regler och mackor. Går lite fint i paraden tillbaka med våran otroligt snygga flagga och är tråkiga och är en stund på rummet innan vi drar till Ciel-huset som har nattjam.


Lördag: Vi blir väckta halv åtta av en idiot som tänder lampan och tutar med en jävla båttuta, går upp, käkar frukost (vi har frukosttid först av alla dessutom), sitter en stund på rummet och går sedan iväg till dagens workshop som är låtskrivning.

Väl där blir vi uppdelade i grupper och ska skriva en melodi till en låt och jag är väl inte så jätteproduktiv, trött som fan är jag också, men Per och en tjej (kommer inte ihåg ditt namn, sorry) klarar den biten själva.

Efter det så lyssnar vi litegrann, skriver oavbrutet i tre minuter om olika ämnen och ska sedan byta lapp. Jag kikar ner, inser att jag har skrivit att Per är snygg och tänker "vad faan, den här kan jag ju inte ge till honom!" så jag byter med Fredrika. Sedan ser jag att Per ser lite ensam ut och viftar med sitt papper så jag erbjuder mig att byta med honom också (ger honom alltså Fredrikas papper). Kikar ner på Pers papper som ligger framför mig och tänker "eh.. ?". Sen var det dags att säga saker som står på pappret och Per väser till mig efter en stund "men säg något som jag har skrivit då!" jag väser tillbaka "men du har ju inga meningar, bara ord!". Han svarar "men gör meningar då!". Jag kikar ner på pappret och säger "men vafan, ska jag säga jag drack för mycket öl,  whiskey och sprit och nu går jag för att kräkas"?!

Då blev han tyst och pratade inte om pappret mer, istället började vi diskutera att han hade varit ute och traskat i Lidköping igår och två gånger hade de stannat för att fråga om vägen och hade båda gångerna fått svaret "Gå rakt fram, sväng höger och titta till vänster". Jag frågade om det hade stämt och han svarade att det hade det och att det var läskigt.

Sedan skulle vi få en bild och skriva en låt, vi knallade iväg och satte oss, tittade på bilden och fick se.. tadaa.. två nudister som satt och åt. Jippie.. Efter att Per suttit i en vikinghjälm med horn på och flummat en bra stund och vi andra skrattat lite åt honom fick vi iallafall ihop en låt. Läs och lär, folk!

You are eating your food,

and you are nude.

Your dog is dead,

now the cat can use his bed.

American nudists, we love you!

All of you,

even though you are two.


Vi spelade upp låten, alla skrattade och vi skrattade åt oss själva. Det var kul. Gick iväg och käkade sen, tacos, asgott. Sen var det dags för show. Förutom lite tid för att käka lasagne och några småpauser höll den på i 8 timmar och innefattade oss: The Wasted. Det gick asbra, jag kikade ner och såg en kille som sjöng med och såg asglad ut, det kändes bra :)

Söndag: Sov 4½ timme, var lite lagom trött när jag vaknade. Vi flummade lite och knallade sedan till de öppna workshopsen, vi hamnade bland pärlplattorna. Vi kände oss jätteballa :P Efter att ha gjort en mycket vacker engelsk flagga följde jag med Josefine till "upplevelserummet". Vi fick på oss varsin sopsäck och en ögonbindel och leddes sedan in. Man gick i väldigt många cirklar, folk klappade framför en, drog i ens sopsäck och ledde en. En kille som ledde mig masserade mina axlar och det var jätteskönt och jättesensuellt, jag rös sannerligen. Kom fram till ett bord, någon tog tag i min hand och körde ner den i en låda med... Ja! Kattmat! Underbart... Verkligen.. Sedan var det spaghetti och köttfärssås i nästa, och kall klibbig spaghetti i nästa, det var det vidrigaste jag har varit med om.. Ever! På ett ställe skulle man lukta på en sak och äta en annan och Josefines kommentar var klockren: "Aldrig, det är kattmat". På ett ställe skulle man stanna och så var det folk som blåste lite lätt på en, någon som smekte en över kinden, någon som pillade en i håret, det var UNDERBART! Något av det härligaste och sexigaste jag har varit med om. Nu vet både jag och ni vad jag tänder på ;)

Sen var det show, käka och sen åka hem. I Lidköping är det otroligt långt till stationen, vi hade inte väldigt mycket tid, men vi hann, svettiga och trötta. Kom hem, däckade i soffan klockan åtta, mamma väckte mig halv nio, gick och lade mig i min säng och sov fram till åtta idag, vaknade och kände mig fortfarande jävligt trött >.<


Tilläggas ska att vi har varit sjukt otroligt flummiga heeela helgen, och dessutom har hela helgen bestått av värmländsk dialekt. Men kul hade vi ^^

Av Alex - 20 april 2007 14:07

So long suckers !

Lidköping nästa !

UKM

Av Alex - 19 april 2007 22:10

Imorgon åker vi.

Av Alex - 18 april 2007 14:09

You Are 56% Evil
You are evil, but you haven't yet mastered the dark side.
Fear not though - you are on your way to world domination.


http://www.blogthings.com/howevilareyouquiz/

How Evil Are You?


 You Are Definitely Not a Jerk Magnet

You can spot a jerk very easily, and you know to stay away from these loser guys.
Your biggest problem? Noticing all the jerks that your girlfriends are dating!


http://ynr.blogthings.com/areyouajerkmagnetquiz/

Are You a Jerk Magnet?


You Don't Have a Boyfriend Because You are Too Picky

You have no problem attracting guys - and even dating a little
It's just around second or third date time where you start to see faults
If a guy isn't near perfect, you're not into him.
It's good to have standards - but yours rule almost everyone out.


http://ynr.blogthings.com/whydontyouhaveaboyfriendquiz/ 

Why Don't You Have a Boyfriend?


You Are A Professional Girlfriend!

You are the perfect girlfriend - big surprise!
Heaven knows you've had enough practice. That's why you're a total pro.
If there was an Emily Post of girlfriends, it would be you.
You know how to act in every situation ... to make both you and your guy happy.


 http://ynr.blogthings.com/whatkindofgirlfriendareyouquiz

What Kind of Girlfriend Are You?

You're a Part Time Maneater

While you're not a black widow, you've definitely left a few guys feeling used and abused.
You're only out for fun, but sometimes you get a little carried away with your flirting.
Cute guys tend to make you lose control. You really can't help it!
You're a good girl at heart... you just can't help but let your bad girl side out sometimes!


http://ynr.blogthings.com/areyouamaneaterquiz

Are You a Maneater?

Av Alex - 17 april 2007 18:54

Whatever happened to your lovely sunshine, it's out the door.

Sad really. 'Cause it's what I like so much about you.

Av Alex - 17 april 2007 18:14

Så var det helt plötsligt bara 3 dagar kvar.. Sitter och funderar över vart fan de två månaderna tog vägen ?

Har inte hunnit börja bli nervös än, det kommer slå mig i magen imorgon eller på torsdag, jag känner det på mig.

Av Alex - 16 april 2007 14:24

Jag och Hanna tog tåget dit, spenderade halva tågresan med att klaga på folk, typ "our little girlie friend" :P

Kommer dit, Hanna köper en cola, vi dricker upp den över på tok för många cigaretter och bestämmer oss för att gå in. Ett metal-band står på scenen, vi sitter och lyssnar och applåderar artigt.

Nästa band på scen var ett hårdrocksband, samma sak där, fast lite fler och längre rökpauser.

När jag börjar tänka "Herregud, vad är det här egentligen?!" så går... DISPLEASED på !! Oh my god ! Jag är sannerligen förälskad i trummisen!

"Restraining orders are just another way of saying I love you" and all that.. Han var otroligt vacker och otroligt lik Tré, jag smälte med en gång !

Efter en otroligt fin halvtimme med Displeased går Snutjävel på och jag säger till Hanna "lite mindre skrik så har du asta kask".

Hanna blir lite nervös och tänker "herregud, det här kommer jag aldrig klara". Hon tyckte inte Snutjävel var så bra ;)

Efter ytterligare ett tag släcks ljuset, bakgrundsmusiken stängs av och alla börjar ropa "asta". Samma intro som Green Day (antar att den musiken är uppskattad bland artister) och Asta Kask kommer ut på scenen och öppnar upp med Inget Ljus, jag var i himmelriket.

En timme lyssnade vi på dem, sen skulle Hanna ut o ringa sin syster och sen var det slut.

Vi knallade iväg till McDonald's och käkade några jättesalta pommes frites och drack vatten/äppeljuice. Vattnet var otroligt gott.

Sätter oss på tåget, får syn på en kille vi har sett hela kvällen som är lite fet och ser lite lurig ut, typ en sån man kan bli aständ på när man har druckit ett par öl, tycker han är jättebra, och sedan vaknar man nästa dag för att nästan spy på sig själv.

Iallafall så kläcker Hanna ur sig "Oh look, it's our little fatty friend!"

Jag börjar skratta och kan inte sluta, trött som jag var, och sen spenderar vi hela bussresan med att störa oss på två killar som sitter bakom och skriker och pratar invandrar-dialekt med otroligt hög röst.

Falköping har aldrig varit så vackert och efterlängtat, jag lovar!

Träffade Emma, plockade upp Mattias och for hemåt till tonerna av "I en rosa helikopter".

Väl hemma kände jag hur otroligt ont i magen jag har, räknade efter och kom fram till att förutom 10 små pommes frites har jag inte ätit på 12 timmar. Gick upp, utan att bry mig om ifall jag väckte någon (var hungrig som en jävla gnu), gjorde ett par mackor, ett stooort glas o'boy och gick ner o käkade i sängen. Somnade mätt och glad :)

Av Alex - 13 april 2007 23:53

Låt ingen säga att jag är lat!Idag har jag fan gått runt orraholmen med brödrika-fredrika, detta tog mycket lång tid och var väldigt ansträngande, mina lår värkte när jag kom hem.Som om inte detta var nog har jag cyklat fram och tillbaka till lokalen samt precis varit ute med Hanna i ca 2 timmar.Så skriv detta i era historieböcker, för det lär inte hända igen ;)

Presentation

Omröstning

Du är...?
 ...Förstagångsläsare.
 ...Stammis.
 ...Har kikat in några gånger...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards